Stiri
Conform Reader's Digest, romanii au incredere in: Pro Tv, Dacia, Nokia, sau Asirom
In urma unui studiu realizat prin corespondenta de Reader's Digest in perioada august-octombrie 2009, cea mai puternic nume din televiziune ar fi Pro TV. Studiul Trusted Brands 2010 mai are in top in ceea ce priveste media, cotidianul Jurnalul National dar si postul de radio Europa FM.
Trusted Brand 2010 s-a derulat in 16 tari europene, participantii avand de ales 20 de categorii de branduri comune celor 16 tari si alte 18 categorii locale. Participantii la chestionar nu au avut variante de raspuns, fiind invitati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere in functie de mai multi indici (calitate, imagine, atentie acordata clientilor).
Rezultatele pentru Romania au aratat ca dintre categoriile europene, brandurile care se bucura de incredere sunt Dell, Nokia, Vodafone, Canon, Philips, Nivea, Ariel, Nestle. reusind sa isi faca locul si aici branduri locale ca Dacia, Paralela 45, Visa, BCR, RCS & RDS, Petrom, Asirom, Eurovita,
La categorii locale, romanii au nominalizat Pro TV, Vel Pitar, Ceresit, Cris-Tim, Borsec, Medlife, Domo, Danone, Colgate, Bricostore, Jurnalul National si Europa FM.
Rezultatele Trusted Brands 2010 au evidentiat in Romania schimbari la nivel de perceptie si incredere fata de anii precedenti. Liderii au fost altii la categoriile: Banca, Automobile, Camera foto, Companie de asigurari, in timp ce la alte categorii (Electrocasnice, Benzinării, Cosmetice), ocupantii locului intai si-au intarit pozitia prin procente mai mari. Una dintre surprizele studiului din acest an a fost revenirea unor branduri romanesti, cea mai importanta fiind cea a automobilelor Dacia in care romanii au ajuns sa aiba mai multa incredere decat in Mercedes Benz.
Fireste, modul de aplicare al chestionarului, cititorilor activi ai Reader's Digest, precum si faptul ca doar 7% dintre acestia au completat chestionarul pot ridica anumite intrebari cu privire la valoarea absoluta a rezultatelor, deoarece nu iau in calcul decat un segment al populatiei. Cu toate acestea ramane de apreciat increderea castigata de marcile romanesti, care in urma campanilor reusite de rebranding, si atentiei sporite acordate calitatii si clientilor, sunt tot mai apreciate de romani.