Stiri
Cristi Puiu, la finalul ultimului sau film
Moartea domnului Lazarescu a iesit din montaj.
Finantat de Centrul National al Cinematografiei printr-o exceptie ministeriala (scenariul lui Cristi Puiu si Razvan Radulescu picase, dupa notarile juriului CNC de asta-vara, sub linia castigatorilor, cu o medie mai mica decat cea obtinuta de Sergiu Nicolaescu, de exemplu), pelicula a fost turnata in timpii stabiliti - si a fost filmare de noapte, in locatie prin spitalele Capitalei. Filmul lui Cristi Puiu e o poveste despre prabusirea umanitatii si inumanitate, despre degradare fizica si degradare a sentimentelor, in acea lume in care se joaca miza vietii - sectia de urgenta.
Ar putea fi un "road-movie" - drumul de la viata spre moarte (o moarte data de altii), intr-o masina a Salvarii, a lui Lazarescu Dante Remus, ar putea fi (daca Puiu s-ar revendica mai mult de la Lars von Trier decat, asa cum o face, de la scoala Noului Val) un Dogville in care tortionarii de fiecare zi si-ar duce mai departe existenta. E un film despre Romania prea putin exotica, dar uman in descompunere, si cel mai bine jucat film pe care l-a avut in decenii cinematografia de aici, de la Ion Fiscuteanu (domnul Lazarescu) si Luminita Gheorghiu (asistenta Mioara Avram) la Rodica Lazar si Monica Barladeanu ("acea" Monica Barladeanu, in care se ascunde - ori s-a ascuns pana acum - o actrita fascinanta).
In cateva luni, Moartea domnului Lazarescu va avea premiera pe marele ecran autohton. Nu putine sprancene se vor ridica, si nu doar pentru Monica Barladeanu.