Stiri
S-au imbogatit din publicitate
Firmele straine au renuntat la staruri, privind reclamele, de frica scandalurilor in care acestea au fost implicate in timpul campaniilor publicitare. Insa, VIP-urile romanesti sunt mai cumintele si au aparut in diverse spoturi. Ralu Filip, presedintele CNA, a dorit sa sublinieze: 'Le este interzis vedetelor (prin Decizia 123/2000) sa faca reclama la medicamente. E o directiva a Uniunii Europene.
Virgil Iantu a fost ultimul care a aparut intr-un astfel de spot, la vitamine. Exista pericolul ca fanii unei vedete sa foloseasca pastilele, chiar daca nu au nevoie de ele'.
Cativa artisti si-au imprumutat imaginea pe bani grei. Conteaza cine esti si cine intermediaza negocierile. Pe Monica Barladeanu ati vazut-o in reclame tv la: masini (Nissan), cafea (Elita), sucuri (Ivi), bauturi alcoolice (Alexandrion) si bauturi racoritoare (Coca-Cola): 'La inceput am fost platita cu doar 100 de dolari. Am lucrat in publicitate doar prin intermediul Agentiei MRA, iar ultimul contract, la Alexandrion, mi-a adus bani frumosi. Nu am voie sa spun suma, dar, ca sa va faceti o idee, inseamna salariul mediu lunar pe cativa ani' (dupa calculele noastre in jur de 30.000 de dolari).
Andreea Balan a facut reclama, in urma cu trei ani, la bomboanele gumate cu gust de fructe Sugus. Pentru acel spot, Andreea s-a imbogatit cu 3.000 de dolari, din care si-a platit avansul la o masina Cielo. Grupul Andre a fost imaginea Casei de moda Siltex. Silvia Nanu, patroana firmei, s-a imbogatit de urma liniei vestimentare de tineret, marca 'Andr.'. Numai ca Andre si Siltex au lucrat in regim de barter, deci fetele s-au ales doar cu zeci de tinute de scena.
Oana Cuzino medic de profesie, a devenit, pe vremea cand lucra la TVR, imaginea samponului Timotei, marca englezeasca. Desi nu a vrut sa ne dezvaluie suma primita, am aflat ca si-a rotunjit veniturile cu suma de 4.000 de dolari. A primit si zeci de sticle de sampon, pe care le-a daruit prietenilor.
Simpaticul membru din grupul Divertis Ioan Gyuri Pascu a prins pana acum contracte la Connex si Mobexpert. Cand vine vorba despre banii adunati din reclame, Gyuri este rezervat, avand in vedere faptul ca una dintre ele este inca difuzata. Oricum, si el a reusit sa stranga cateva mii de dolari, pe care le-a cheltuit pe nevoi zilnice sau lunare, neajunga ndu-i sa investeasca in ceva substantial.
Cel mai important contract publicitar pe care l-a semnat Alina Sorescu pana acum s-a constituit in reclamele la vopseaua de par Bell Color de la Garnier, in 2003. Solista a castigat in urma campaniei respective o suma frumusica, in jur de 10.000 de dolari. Alte contracte, ceva mai mici, sunt inca in derulare (Elixir Press si Compania de modeling Costin Marculescu), dar suma nu depaseste 2.000-3.000 de dolari.
Madalina Manole a fost prima vedeta autohtona pe care Head&Shoulders a folosit-o pentru promovarea acestui sampon. Reclama a fost filmata in 1997 si de atunci au mai trecut prin 'tratamentul antimatreata' Andreea Marin si Corina Danila. 'Nu pot spune ce suma am castigat, dar banii pe care i-am primit i-am depus intr-un cont pe care mi l-am deschis atunci pentru prima data in viata.' Si-a folosit vocea de multe ori in reclame (la Avon, Tic-Tac, Kinder Bueno), dar contractul care i-a adus si ei castiguri importante a fost cel pe care l-a semnat in 1997 cu Lux. A primit atunci mai mult de 10.000 de dolari, bani pe care i-a investit intr-o caseta video cu sfaturi pentru machiaj. 'Intre 1997 si 1998 am fost imaginea sapunului Lux. Am fost singura vedeta de la noi pe care firma a folosit-o in promovarea produsului, pentru ca apoi au schimbat politica si nu au mai folosit persoane publice.'
O alta sursa de venit pentru Nicoleta Luciu au constituit-o si contractele avute cu anumite firme pentru care a pozat sau filmat. A fost imaginea 'Gazetei Sporturilor', Xavier Laurent si acum este imaginea Redis Nutritie, produse vegetale folosite pentru slabit, pentru care a primit aproape 10.000 de dolari. In plus, folosind aceste batoane, a slabit 10 kg.